Publications

Kahl, T. et al. (2022) “Bidirectional associations among executive functions, visual-spatial skills, and mathematical achievement in primary school students: Insights from a longitudinal study”, Cognitive Development, 62, p. ARTN 101149. Available at: 10.1016/j.cogdev.2021.101149.   
Kahl, T. et al. (2021) “Executive functions and visual-spatial skills predict mathematical achievement: Asymmetrical associations across age”, Psychological Research, 85(1), pp. 36–46. Available at: 10.1007/s00426-019-01249-4.   edoc
Troesch, L.M. et al. (2021) “Parental Acculturation Attitudes: Direct and Indirect Impacts on Children’s Second Language Acquisition”, Early Education and Development, 32(2), pp. 272–290. Available at: 10.1080/10409289.2020.1740640.   edoc
Möhring, W. et al. (2021) “Age-related changes in children’s cognitive-motor dual tasking: Evidence from a large cross-sectional sample”, Journal of Experimental Child Psychology, 206, p. 105103. Available at: 10.1016/j.jecp.2021.105103.   edoc | Open Access
Grob, A. et al. (2019) “Erste Erkenntnisse zur Wirksamkeit früher obligatorischer Sprachdiagnostik- und Sprachfördermassnahmen bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache. Überprüfung mittel- und langfristiger Effekte der flächendeckenden Sprachstanderfassung vor und nach der obligatorischen Sprachförderung im Kanton Basel-Stadt im Hinblick auf schulische Entwicklungsverläufe zwischen 2009 und 2018”. Universität Basel. Fakultät für Psychologie. Available at: https://jacobsfoundation.org/app/uploads/2020/01/sprachstanderhebung_basel-stadt_UniBas.pdf.   edoc